Rise of the wastelands
Spelers leiden een van de vier facties met hun eigen unieke vaardigheden. Vanuit hun hoofdstad verkennen ze het dynamisch gegenereerde speelveld, ontdekken nieuwe gebieden en richten buitenposten op om materialen te recyclen. Met deze nieuw gegenereerde grondstoffen kunnen ze gebouwen en eenheden bouwen, terwijl ze ernaar streven om hun technologie te upgraden en een strategisch voordeel te behalen. Zo kunnen spelers de steeds veranderende prestaties bereiken en hun invloed verspreiden om over de andere spelers te heersen.
Rise of the Wastelands is ontworpen door Jesus Casasola Boyero, een Spaanse bordspelontwerper die in Amsterdam woont. Wulfhorn Games verzorgt het grafisch ontwerp en de Kickstarter. De illustraties zijn gemaakt door Jens Lindfors uit Oostenrijk, een getalenteerde kunstenaar die heeft gewerkt aan de nieuwe TTRPG Dreams and Machines van Modipius en conceptkunstenaar is voor spellen als Diablo en verschillende Netflix-shows.
Spelers nemen de controle over een van de 4 facties (met hun unieke vaardigheden) en tijdens hun beurten voeren ze verschillende acties uit. Deze acties zijn beperkt door het aantal actiepunten dat ze per beurt hebben. Acties stellen spelers in staat om te verkennen (wat langzaam de kaart onthult), buitenposten of gebouwen te bouwen, grondstoffen te genereren, upgrades te onderzoeken, enz.
Het doel van het spel (en het doel van deze acties) is om prestaties te leveren, waardoor spelers hun invloed over de andere spelers kunnen verspreiden.
Het is belangrijk om te weten dat je altijd de steun van je eigen mensen in de gaten moet houden en dat er waarschijnlijk oorlog zal uitbreken tussen de facties.
Vanaf 11 juni te bestellen via Kickstarter.
Kickstarter, Jesus Casasola Boyero, Wulfhorn Games, Jens Lindfors